۳۳۱۰۸۰۰۰ -۰۴۱

شماره ثبت سفارش

۸ الی ۱۷

شنبه - پنج‌شنبه

مهم ترین اخبار فولادی ایران و جهان در آذر ماه 1400

بر اساس رویه ماه های گذشته، نگاهی به خلاصه مهم ترین اخبار و رویدادهای فولاد ایران و جهان در آذر ماه 1400 خواهیم داشت.

آمادگی بورس کالا برای میزبانی از کل محصولات زنجیره فولاد
مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به ثبت رکوردهای معاملاتی بورس کالا در سال ۱۴۰۰، ورود کل محصولات زنجیره فولاد و توسعه ابزارهای مالی همچون گواهی سپرده کالایی، قراردادهای آتی و قراردادهای بلندمدت را از جمله برنامه های در دست اجرای این بورس اعلام کرد.

آفریقای جنوبی به دنبال فرآوری سنگ آهن سبز
توجه صنعت فولاد جهان به یافتن راهکارهای پایدار تولید فولاد سبز منجر به ترغیب آفریقای جنوبی به تولید و فرآوری سنگ آهن سبز شد. در حالی که روند جهانی به سمت یافتن راه حل های پایدار برای کاهش آلایندگی پیش می رود ، در بیست و ششمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد(کاپ26)، شرکت های معدنی و تولیدکنندگان فولاد امکان”سبزسازی “صنعت فولاد و در نتیجه آن سبز سازی بخش سنگ آهن را مورد توجه قرار دادند.

رکود در بازار فولاد کشور
رکود در بازار آهن و فولاد تنها شامل حال بازار داخل نمی‌شود. برخلاف نیمه ابتدایی امسال در 6ماهه دوم سال 2021 از رونق بازار محصولات زنجیره آهن و فولاد در دنیا کاسته شد. در این میان تضعیف بخش ساخت‌‌‌وساز چین از مهم‌ترین دلایل ازمیان رفتن رونق در این بخش بود که در ادامه بر سایر بازارهای دنیا از جمله ایران نیز اثرگذار شد.

آمادگی فولاد هرمزگان برای بومی سازی نیازهای صنایع دریایی
مدیرعامل فولاد هرمزگان با بیان اینکه همکاری دوجانبه خوبی بین صنایع دریایی و صنعت فولاد کشور بر قرار است اظهار داشت: فولاد هرمزگان قادر به تولید فولاد های با استحکام بالا می باشد و هم اکنون نیز بخشی از گریدهای مورد نیاز صنایع دریایی را تامین می کند.